Paikalla olevat käyttäjät | Yhteensä 5 käyttäjää paikalla :: 0 Rekisteröitynyttä, 0 Piilotettua ja 5 Vierailijaa
Ei
Eniten samanaikaisesti paikalla on ollut 19 käyttäjää, tämä oli Su 4 Elo 2013 - 6:50
|
RU 4.0 Uutiset | Ti 9 Loka 2012 - 5:56 kirjoittaja Eri | Roolipelaajien Ulottuvuus 4.0
23.4.2014
Chatti löytyy portaalista.
Korjausnurkka poistuu vanhoihin peleihin!
| Kommentit: 1 |
|
| Cosplay, ompeleminen, kirjominen, neulominen jne | |
| | Kirjoittaja | Viesti |
---|
Jalle
Viestien lukumäärä : 245 Join date : 17.03.2011 Ikä : 29 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Cosplay, ompeleminen, kirjominen, neulominen jne Ma 21 Maalis 2011 - 10:50 | |
| Juu elikkäs tämä siis otsikon ja kuvaustekstistä päätellen pyhitetty cosplaylle, ompelemiselle, kirjomiselle, neulomiselle ja muulle, mikä ei liity piirtämiseen(ainakaan suuresti) tai teksteihin(kuten runoihin). Näyttäkäämme luomuksiamme ja kommentointi toisten töihin on sallittua, ellei töiden tekijät toisin sano. ____________ Meikäläinen on aloittanut ompelemisen koulun ulkopuolella aika vastikään, olen viimeksi ommellut kaksi vuotta sitten koulussa, mutta tossa kuukausi sitten rupesin laatimaan ensimmäistä cosplayasuani, joka on nyt aivan valmis (tein viikko sitten yksityiskohdat loppuun). Ensimmäisen asuni on Ivan Braginsky eli Venäjä, sarjasta Axis Powers Hetalia. JOS NÄÄ HALUAT NÄHÄ KUVIA, NIIN PAINA IHMEESSÄ TÄSTÄKommentti on aina poikaa. Kiitän ja kumarran. | |
| | | Setsu
Viestien lukumäärä : 221 Join date : 23.02.2011 Ikä : 30 Paikkakunta : “Kasva isoksi – äidin iloksi”
| Aihe: Vs: Cosplay, ompeleminen, kirjominen, neulominen jne Ke 23 Maalis 2011 - 5:21 | |
| Haluan kommentoida pukuasi ja antaa myös samalla kritiikkiä. Älä loukkaannu, jos jokin asia tulee liian suoraan tai on muuten pelottavaa kun kommentoin, esitän samalla muutaman kysymyksen tän kommentin yhteydessä. Sen pidemmittä puheitta mennäänpä itse aiheeseen.
Hetalia ei ole ehkö suosikki sarjojani mutta olen ihan perillä perus tiedoissa ja tiesin ketä cossasit. Puku on hyvän näköinen päälläsi ja sen yksityiskohdat on tehty todella hyvin minun mielestäni. Vertailin sinun kuviasi itse hahmon kuviin ja totesin että sinun kasvonpiirteesikin sopivat hyvin tuon hahmon cossaamiseen.
Sitten hyppäänkin hieman kritiikin puolelle, yksi asia josta en oikein pitänyt oli se että sinulla oli kuvissa pitkät hiukset, (no en miekään kyllä lähtis noita leikkaamaan jos tollaiset omistaisin) mutta se ei kyllä aina suunnatoomasti haittaa varsinkin jos onnistuu laittamaan jotenkin jännästi loput hiuksista piiloon, kuten olet tainut toisessa kuvassa onnistua laittamaan. Oletko harkinnut peruukin hankkimista tuota cossia varten tai ylipäätänsä peruukkien hankkimista joihinkin cosseihin?
Mutta siis minusta cossi oli hienoa, odotan innolla seuraavia cossejasi!
En halua vaikuttaa täydeltä mulkulta mutta käytätkö pindauksia? Siis että litistäisit rintasi piiloon cossaamisen ajaksi. Jos et käytä tai pindaus on jollain tapaa huono niin kannattaa tehdä itselleen pindaus korsetti, jonka avulla voit litistää rintasi piiloon. Annan myös sinulle ohjeet sen korsetin tekemiseen, tämä on hyödyllinen muillekin cossaajille. ^^
Myös meikkiä kannattaa käyttää hillityssä määrin mikäli hahmolla ''ei ole meikkiä'', elikkäs tällä terkoitan sitä että rajaat vaikka kajaalilla hillityllä tavalla silmäsi tai sitten teet sellaisen meikin kuin kuvittelet itse hahmolla olevan. Se on täysin kiinni omasta näkemyksestä, millä tavalla sinä näet sen hahmon.
On sanonta jonka olet kuullut varmaan jo aikaisemmin: Cosplay ilman kipua tai tuskaa ei ole oikeaa cosplayta. Minusta kipua ja tuskaa on monenlaista, ei sitä aina tarvitse olla itse tehty puku päällä. Jo esimerkiksi sen rahan säästäminen tiettyyn pukuun on jo uhraus muista menoista, ja se tekee kipeää jos ei pääse cosplay puvun hankkimisen takia näkemään kavereitaan, olen joutunut kokemaan sen tänä vuonna. Eli siis kipua ja tuskaa cosplayn suhteen on monenlaisia. Ole ylpeä siitä että osaat tehdä omia pukuja itsellesi.
Tässä on yllättävän helpot tarvikkeet joita on helppo saada, mutta kannattaa olla tarkka kun toppia tekee ettei se mene pilalle millään tavalla.
Pindaus korsetti
jeesusteippiä uskon että yksi rulla riittää kireä toppi kiristykseen sopivaa narua
Vaihe 1 Pue kireä toppi päällesi
Vaihe 2 Pyydä joku ihminen avustamaan jeesusteipin laiton kanssa. Laittakaa teippiä sen verran että uskoisitte sen riittävän tarpeeksi. HUOM! Katsokaa että rintojen kohdalta ei jää sellaisia kaaria toppiin koska jeesusteippi menee niiden mukaan muuten. Jos vain mahdollista niin urheiluliivien lisäksi sidot rintasi jollain side harsolla joka pitää rinnat paikallaan
Vaihe 3 Leikatkaa topin takaa poikki jotta saat topin pois päältäsi.
Vaihe 4 Vie toppi suutarille ja pyydä tämän tehdä reiät siihen että voit kiristää sitä sitten cossia varten. Tuossa on itse asiassa aika simppelit tarvikkeet, mutta korsetin tekeminen ei onnistu kunnolla jos siihen ei mene tekemään suutarille niitä reikiä mistä ne narut voidaa pujottaa.
Itse olen suunnittelemassa Kuroshitsujista Ciel Phantomhiven cossia, idea lähti liikkeelle täysin sen takia kun kaveri hurautti minut katsomaan sitä sarjaa ja nyt olen vielä enemmän hulluna sarjaan kuin hän itse. Mutta siis loppuen lopuksi mie eksyin kahden ihmisen seuraan ja nyt meillä on edessä Traconissa ryhmä cosplay kisaan osallistuminen. Todella jännää. ^^
Minulla ei juurikaan ole varaa itse tehdä pukuja, joten mielummin tilaan ne. Olen nyt siis tilannut Cielin cossin Ebaysta ja puku tulee sitten jossain välissä kiinasta vai japanista tänne suomeen kun kaveri on vaan saanut miun lähettämät rahat niin se tilaa sen puvun miulle.
En todellakaan tykkää itse tehdä käsitöitä koska taitoni eivät siihen riitä, mutta esimerkiksi jokin propin tekeminen cossiin on minusta paljon paljon kivempaa. Olen nyt tehnyt Cielin cossia varten kävelykepin jossa on pääkallo tuossa päässä, ja sitten kepin varressa on pitsinen, ohut ja valkoinen rusetti. Ajattelin että hankinsiihen toisenlaisen rusetin sillä tuosta ei erota onko se rusetti vai jonkinlainen mytty tuossa pääkallo kävelykepin varressa. Paitsi että hetkisen kokeilun jälkeen sain sen näyttämään kohtuulliseen hyvältä.
Itselläni ehkä suurin haaste on se että mitenkä kestä piilareiden laittamisen silmääni, koska en ole ennen niitäkään hökötyksiä käyttänyt. Animeconin aikana minulle tulee kaveri mukaani joka on minun niin sanottu virallinen meikkaaja. XD Hän meikkaa miut aamulla ja korjailee sitten päivän aikana meikkejäni. Traconin aikaan minun on luultavasti pärjättävä yksikseni, ellei ryhmäni Sebastian tai Bard ole hyviä meikkaamaan minua. Omat meikkaus taitonikaan eivät riitä, eikö ookkin hieman säälittävää, olen aika FAIL! XD
Minulla on ryhmän kanssa kisan harjoitukset Animeconissa ja suunnistamme hotellin suuntaan missä katsomme kaikki musiikit sun muut höskät kasaan ihan rauhassa, kun kämppikseni pyörii sillä välin ympäri conia.
Cossi kuvia minulla ei ole tällä hetkellä yhtään, ei siis yhtään, koska olen hävittänyt kaikki huitsin tuutin hemmettiin koska kaikki cossini olivat täysin epäonnistuneita. Nekin kuvat oli otettu vuonna nakki ja annan harvoin ihmisten muutenkin ottaa kuvia itsestäni. Joten Sorry Guys! No photos! Mutta uskon että kun minulla on cossi tullut sieltä aasiasta suomeen niin kaverini haluu ottaa kuvia minusta se puku päällä ja kaikki muu tarpeellinen siihen mukaan lukien. Mutta let's see milloin sitten niitä kuvia saan. Kuvia saattaa sitten ilmestyä tänne, faceen sekä galtsuun jos ne ovat sitten onnistuneet.
Tapahtumia jossa minut saattaa nährä ovat: Animecon Turku Tracon Tampere (mahdollisesti saatan olla eksynyt Bakaconiin pieksänmäelle jos kummisetä sinne vie minut)
See u guys! ^^ Good luck to cosplays! | |
| | | Jalle
| Aihe: Vs: Cosplay, ompeleminen, kirjominen, neulominen jne Ke 23 Maalis 2011 - 7:30 | |
| Kiitoksia Setsu kommentistasi~ - Lainaus :
- Sitten hyppäänkin hieman kritiikin puolelle, yksi asia josta en oikein pitänyt oli se että sinulla oli kuvissa pitkät hiukset, (no en miekään kyllä lähtis noita leikkaamaan jos tollaiset omistaisin) mutta se ei kyllä aina suunnatoomasti haittaa varsinkin jos onnistuu laittamaan jotenkin jännästi loput hiuksista piiloon, kuten olet tainut toisessa kuvassa onnistua laittamaan.
Oletko harkinnut peruukin hankkimista tuota cossia varten tai ylipäätänsä peruukkien hankkimista joihinkin cosseihin? Kuvat joissa olen omilla hiuksillani, niin on 'vähän kuin nyotalia/naispuolinen versio', mutta se on tosiaan totta, että häiritsevää on nähdä Ivan pitkillä hiuksilla. Olen harkinnut peruukin hankkimista, ja muutenkin tuleviin cosseihini (tämä on tosiaan ensimmäiseni), mutta näin aluksi olen lainannut erään kaverini peruukkia, mutta juu, tulossa on peruukkeja heti kun rahat riittää jne. - Lainaus :
- En halua vaikuttaa täydeltä mulkulta mutta käytätkö pindauksia? Siis että litistäisit rintasi piiloon cossaamisen ajaksi. Jos et käytä tai pindaus on jollain tapaa huono niin kannattaa tehdä itselleen pindaus korsetti, jonka avulla voit litistää rintasi piiloon. Annan myös sinulle ohjeet sen korsetin tekemiseen, tämä on hyödyllinen muillekin cossaajille. ^^
Not-ready kuvissa en ole käyttänyt pindauskorsettia, koska sain sen valmiiksi vasta myöhemmin mitä kyseiset kuvat näyttää :''3 Ja ne kuvat muutenkin, joissa olen pitkähiuksisena, en ole käyttänyt pindausta, koska esiinnyn niissä muutenkin naispuolisena. Mutta olen tehnyt sen korsetin ja käyttänytkin, vaikka se ei olekaan mikään paras, teen sitten joskus uuden tai ostan/tilaan jostain kestävämmän kun tämä on kulunut loppuun Ja sekin pulma on, että rintani ovat sen verran suuret, että pindauksenkin jälkeen saattaa näkyä vähän kumpua, mutta ei erityisemmin jos miulta kysytään~ - Lainaus :
- Myös meikkiä kannattaa käyttää hillityssä määrin mikäli hahmolla ''ei ole meikkiä'', elikkäs tällä terkoitan sitä että rajaat vaikka kajaalilla hillityllä tavalla silmäsi tai sitten teet sellaisen meikin kuin kuvittelet itse hahmolla olevan. Se on täysin kiinni omasta näkemyksestä, millä tavalla sinä näet sen hahmon.
En ole meikkaaja-tyyppiä(HUOM! en ole koskaan edes meikannut, paitsi miulle on pariin pienempään juttuun vähän väkipakolla laitettu XDD) mutta olen miettinyt, että kannattaisi jatkossa jollain tavalla kokeilla esim. juurikin kajaalilla rajaamista, ja sitten muutenkin cosseihin sopivalla tavalla. Vaikka siinä mielessä 'pelkään' meikkejä omassa käytössä, niin cossaamiseen on uhrauduttava, ja sen teen mielelläni, koska vapaa-ajalla en vapaaehtoisesti meikkaa (riippuu toki tilanteesta). Mie olen tosiaan ollut yhdessä photarissa ja yhdessä miitissä tuo cossi päällä, pindauskorsetin kanssa ja kaverin lainassa antamalla peruukilla, ja tulos oli ollut ihan muksi :33 Pitänee vielä housut tehdä tuohon, tilata peruukki ja olen valmis Desuconin cosplaykilpailuun~ Sinne siis tähtään. Mutta en tiedä saanko ajoissa peruukkini. Toivottavasti, vanhempani kun ovat ankaria sen suhteen, jos menen heiltä kyselemään, voisivatko tilata miulle semmosen.. | |
| | | Setsu
Viestien lukumäärä : 221 Join date : 23.02.2011 Ikä : 30 Paikkakunta : “Kasva isoksi – äidin iloksi”
| Aihe: Vs: Cosplay, ompeleminen, kirjominen, neulominen jne Ke 23 Maalis 2011 - 8:10 | |
| Hienoa että kerroit suunnitelmistasi minulle. ^^ Itse olen tulossa vain noihin coneihin mitä mainitsin? Oletko sinä tulossa mihinkään noista coneista jotka on mun listalla?
Siis sinunhan cossisi on yllättävän hyvä ihan ensimmäiseksi cossiksi. Miulla on koulupuku joka oli ensimmäinen pukuni ja mummini teki sen minulle. En itse todellakaan ala itse tekemään pukuja koska voin tuhlata vain kangasta ja arvokasta aikaa jonka voisi käyttää johonkin muuhun kun en noita juttui osaa oikein kunnolla. | |
| | | Jalle
| Aihe: Vs: Cosplay, ompeleminen, kirjominen, neulominen jne Ke 23 Maalis 2011 - 9:19 | |
| Mie en ole valitettavasti pääsemässä muihin ainakaan näillä näkymin, kuin Desuconiin, asun sen verran kaukana kaikesta eikä rahat meinaa riittää ja lupiakaan en juurikaan saa jos on kyse tällaisista coneista muualla kuin Lahdessa..
Itse aion vaatetusompelijaksi, hain yhteishaussa Hollolaan kyseiselle linjalle, jota kautta tulisin oppimaan ompelemaan. Aion omistautua täysillä cosplayhin ja teen kaikki cossini mahdollisuuksien mukaan itse, vaikka rahaa ja aikaahan siinä menee. ^^'' Oli kyllä aika tuuri, kun tein kaavat tuohon ensimmäiseen cossiini omien mittauksieni kautta, vaikka parempaahan jälkeä saa jos käy kurssit liittyen kaavojen tekoon, mutta tosiaan, istuuhan tuo takki vaikka vähän tiukaksi jäi (ei mahdu tämän paksumman, lämpimämmän fleecehupparini päälle), mutta kyllä siihen alle mahtuu laittaa tavallinen huppari ja kesäkäyttöön tuo on mainio kun ei tarvitse olla mitään paksumpaa alla~ | |
| | | Reina Sonozaki
Viestien lukumäärä : 1 Join date : 28.11.2012 Ikä : 33 Paikkakunta : Mikkeli
| Aihe: Vs: Cosplay, ompeleminen, kirjominen, neulominen jne Ke 28 Marras 2012 - 9:47 | |
| uuh jeah, miun makuun tämä topicci on kovasti!! :3 (moro täällä "Princess Ai".) Jostain syystä prinsessani accountti ei toiminut joten jouduin tekee uuden:I Anteeksi. Täälläkään tullut käytyä pitkään aikaan.
Mutta siis. Tästä innostuin kun itse opiskelen viimeistä vuotta (enää 1kk jäljellä!!) vaatetusalaa mikkelissä Taitolassa. Ja on tullut ommeltua muutama vaatekappale joita voisin esitellä täällä mielelläni:3 Miulla ei nyt niistä kuvia ole ja päättötyö vielä melko kesken, mutta lisäilen tänne sitä mukaa kun kuvia tulee. :3
Koulussa tekemäni vaatteet olen suunnitellut itse ja toteuttanut, kuin myös päättyötyönikin. (kuvia tulee piakkoinx3)
Myös omalle BJD-nukelleni olen ompelutellut muutaman vaatekipaleen, mm. kouluhameen, pipon ja villapaidan, villaneuloskankaasta siis.
Cossaamaan en ole hirveästi ehtinyt, kun hiukset on vaihtaneet väriä niin tiuhaan tahtiin: Viljanvaaleista vaaleanpunaisiksi, siitä tummanpinkiksi ja siitä taas vaalennettiin-> tuli jotenkin persikanväriset ja siitä tulenpunaiseksi. Näitä punaisia pidän nyt jonkun aikaa pidempään ja MIETINKIN että tietääkö kukaan täällä anime/pelihahmoa jolla on punaiset hiukset?
kuitenkin jaapatijaa, minulla on olemassa aiempia cossaus-asuja, mm. Ryuuguu Renan koulu-asu (omatekemä ekaksi cossiksi, osittain käsin ommeltu asf) Papitar Kikyo Inuyashasta. Larppihahmoni Felician musta takki, jonka takaosaan painatin kettukuvion.
Eiipä kai muita taia olla.
Anteeks hirveä lääpälääpä ihme jos jaksoitte lukea, lisään kuvia tänne kunhan kerkeän tai laitan ne blogiini kunhan sellaisenkin saan aikaseksi. :3
Ah kiitos ja kumarrus, taidan aktivoitua tästä vielä lisää taas It's good to be back<3 | |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Cosplay, ompeleminen, kirjominen, neulominen jne | |
| |
| | | | Cosplay, ompeleminen, kirjominen, neulominen jne | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| Pikavinkit | Chatti löytyy ulottuvuuden portaalista, tervetuloa keskustelemaan reaaliaikaisesti.
|
|